Om musikskolen

Personale, Støtteforeningen, bestyrelsen og opbevaring af billeder

Vi er en gruppe af forældre, der hjælper musikskolen ved arrangementer, og hjælper med indkøb af f.eks. nyt lys eller lydudstyr.

Vi beder også andre musikskoleforældre om hjælp ved de store arrangementer som musical og projektuge.

Den hjælp vi ofte efterspørger, er hjælp til salg af kaffe og kage, samt bagning og servering ved f.eks. projektugen.

Har du lyst til at være med i foreningen eller ønsker du bare at støtte, så tilmeld dig Støtteforeningen. Det koster kun 125 kr. for et helt år. 

Kryds af på tilmeldingen - så lægger vi kontingentet på opkrævningen af musikskolen for november måned.

Støtteforeningens formål:

  • at støtte Middelfart Musikskoles elevaktiviteter økonomisk og praktisk

  • at støtte ved indkøb af teknisk udstyr m.m.

  • at støtte udbredelsen af kendskabet til Musikskolens virke.

    Kontakt os og bliv nyt medlem! Send en mail til musikskolen: 

    musikskolen@middelfart.dk   -  skriv ønsker medlemsskab af støtteforeningen, så bliver det opkrævet med musikskoleopkrævningen.

Hvis bedsteforældre, eller andre som ikke har elever i musikskolen ønsker at være medlem, kan man indbetale kontingentet på Reg.nr.: 0755 Konto nr.: 755-56-73749. Send gerne en mail til musikskolen, så vi ved hvem der har betalt.

Formand Zania Kaas 5500musikstotte@gmail.com

Kasserer Kate Alvenaar

Sekretær Morten Andersen, leder musikskolen Morten.andersen@middelfart.dk
TLF. 88885687

Medlem Helle Wolff

Medlem Kate Alvenaar

Medlem Lone Andersen

Medlem Mona Robenhagen Jensen

Medlem Carsten Grønbjerg Lützen

Medlem Camilla Ring Birkebæk

Revisor Ari Freedman

Generalforsamling i Middelfart Musikskole Støtteforening
Tirsdag den 7. oktober 2025 kl. 19.00

Musikskolen, Søndergade 41, 5500 Middelfart
i mødelokalet på 1. sal
 
1: Valg af dirigent og referent
- Tilstede er: Lone, Carsten, Helle, Søren, Zania, Kate, Susanne, Camilla, Ari, Morten og Jonas. 
- Morten er valgt til dirigent, Jonas valgt til referent
Generalforsamling er indkald rettidigt og dagsordenen godkendt.
 
2: Årsberetning ved formand Zania Kaas
- Årsberetningen godkendt af forsamlingen. Årsberetningen lægges på Musikskolens hjemmeside.
 
3: Regnskabsaflæggelse ved kasserer Susanne Lund
- Regnskabet er godkendt af Ari (Revisor)
- Regnskab er godkendt af forsamlingen og underskrevet
 
4: Indkommende forslag herunder fastsættelse af kontingent
Forslag sendes til formanden på mail 5500musikstotte@gmail.com senest en uge før generalforsamlingen.
- Ingen indkomne forslag
- Bestyrelsen forslår at kontingentet er uændret på 125 kr. 
Vedtaget.
 
5: Valg af bestyrelsesmedlemmer 
Ikke på valg
Helle Wolf
Kate Alvenaar
Lone Andersen
Mona Robenhagen Jensen
 
På Valg
Carsten Lützen (ønsker genvalg)
Carsten er genvalgt
Susanne Lund (ønsker ikke genvalg)
Søren Mikkelsen (ønsker ikke genvalg)
Zania Kaas (ønsker genvalg)
Zania er genvalgt
Camilla Ring Birkebæk stiller op 
Camilla er valgt ind
- Kate Alvenaar er valgt som kasserer
 
Søren og Susanne takkes for mange års samarbejde som medlemmer af bestyrelsen og som hhv. formand og kasserer.
 
6: Valg af revisor
Ari Freedman (ønsker genvalg)
Ari er genvalgt
 
7. Eventuelt
- Ingen punkter til eventuelt

Middelfart Musikskoles Støtteforenings Årsberetning 2024/25
v/ Bestyrelsesleder Zania Kaas

Generalforsamling 7. oktober 2025


Jeg takker for formandsposten og håber, jeg er høj nok til at bære faklen videre.

Vores faste tilbagevendende start på skoleåret, nemlig Musicalbrunchen, fik nyt koncept i år efter ønske fra både forældre, lærere og ledelse fra Musikskolen. Der blev skåret ind til benet og serveret boller, juice og kaffe under introduktionen, og så kunne børnene sive ud til deres respektive hold. Det er blevet taget godt imod og selvom vi også har nydt at være en del af Musikskolens musical fra start til slut, har stor brunch også været et stort arbejde for vores frivillige bestyrelse. Det nye Musicalopstart er kommet for at blive og bestyrelsen er også glade for det.

Kordagen blev som vanligt afholdt i Middelfart Sparekasse Hallerne, tidligere Lillebæltshallerne, med over 315 betalende gæster og højt humør blandt børnene.

Bestyrelsen var igen i år en stor del af Musikskolens Musical og løftede sammen med flere frivillige forældre opgaverne med både at holde energiniveauet oppe blandt skuespillere og musikere med en eftermiddagssnack, bage og sælge kage og billetter til årets forestillinger og forestå den store afsluttende fællesspisning med alle medvirkende. Det er en stor fornøjelse at være en del af.

De smukke julekoncerter blev afholdt i hhv. Asperup og Middelfart Kirker. Som altid en fornøjelse og en dejlig afslutning inden juleferien.

Støtteforeningens Nytårskoncert blev afholdt lørdag d. 25. januar i Middelfart Gymnasiums Kantine. Den nye forpagter havde lukket kantinen for salg, så vi lavede vores eget lille selvbetjenings-kaffesalg, som sammen med chips, bobler, serpentiner og nytårshatte gav et brag af en fest, både på scenen og blandt publikum.

Støtteforeningens bestyrelse rendte stærkt under årets Projektuge. Vi var alt for få hænder og havde også fejlskudt lidt ift. arbejdsbyrden med opvarmning af pizzaer. Alt i alt var det en fantastisk uge med masser af glade børn, friskbagte boller og lune pølsehorn, men vi har brug for mere forældrehjælp næste år. Ugen blev sluttet af med et brag af en koncert, hvor vi kunne glæde os over en stor indtjening efter en lidt hård arbejdsuge. Vi lærer, så længe vi lever.

Forrige års succes af en sommerkoncert blev pga. mandefald skåret ned til en mindre koncert oppe i Salen, stadig med popcorn og slushice. Det var hyggeligt og intimt, men vi krydser fingre for, at vi næste år kan komme tilbage med solskin, legende børn på gyngerne, kreative påfund fra andre foreninger og drop-in’s fra gågaden.

Som altid sluttede skoleåret med den store Talentkoncert, hvor Støtteforeningens priser i år gik til ikke mindre end to trommeslagere:
Daniel Ærendal Mikkelsen for hans faglige dygtighed, nærvær, omsorgsfuldhed og rummelighed, og Emil Wolff Andersen for hans musikalske overskud, venlighed, humor og opmærksomhed.

Søren serverede den sidste champagne som afgående formand, bestyrelsesmedlem, blæksprutte og kransekagebager. Vi håber, du stadig kommer og nyder alle de fantastiske koncerter, og måske giver en hånd med, når der skal bages kransekage næste år. Tak for dit store engagement gennem mange år.

Tak til forældre såvel som bestyrelse, uden jeres frivillighed har vi svært ved at støtte børnene gennem Musikskolens mange fantastiske koncerter og arrangementer.

Tak til lærere og ledelse, I gør Middelfart Musikskole til Danmarks bedste musikskole. Vi er stolte af at være en del af festen.

VI ELSKER OGSÅ MUSIK!

§ 1. Foreningens navn er Middelfart Musikskoles Støtteforening.


§ 2. Foreningen arbejder for at forbedre vilkårene for Middelfart Musikskole.
Dette formål kan søges opfyldt ved at yde praktisk og økonomisk støtte til aktiviteter.

§ 3. Foreningen har ingen kompetence i forhold til skolens administration eller den enkelte lærers forhold.

§ 4. Som medlemmer fa foreningen kan optages forældre til skolens elever, skolens personale og andre, der interesserer sig for skolens trivsel.

§ 5. kontingent fastsættes på generalforsamlingen, og hvert hjem regnes i kontingentmæssigt og stemmemæssig henseende for et medlem.
Regnskabsåret løber fra 1.8-31.7

§ 6. Generalforsamlingen afholdes i oktober/november måned og indkalde med mindst 14 dages varsel. Indkaldelsen er via e-mail til foreningens medlemmer, ved opslag på Musikskolens hjemmeside og via Musikskolens kommunikationssystem.

Dagsordenen skal indeholde følgende punkter:
1) Valg af dirigent
2) Aflæggelse af årsberetning
3) Fremlæggelse af regnskab
4) Behandling af indkomne forslag
5) Fastsættelse af kontingent
6) Valg efter § 7
7) Eventuelt

Forslag, som ønskes drøftet på generalforsamlingen, må være formanden i hænde senest 8 dage før generalforsamlingen. Modtagne forslag udsendes umiddelbart efter modtagelsen pr. e-mail til foreningens medlemmer. Alle fremmødte medlemmer har stemmeret på generalforsamlingen. Der kan ikke stemmes ved fuldmagt. Ekstraordinær generalforsamling kan afholdes, når bestyrelsen finder det påkrævet, eller hvis mindst ¼ af medlemmerne kræver det.

§ 7. Bestyrelsen består af 6-8 medlemmer, der er valgt blandt støtteforeningens medlemmer på generalforsamlingen samt en repræsentant for musikskoleledelsen. Musikskolens repræsentant har ikke stemmeret.
Bestyrelsesmedlemmerne vælges for en periode på 2 år, således at halvdelen er på valg hvert år. Når
bestyrelsen består af et ulige antal medlemmer er flest på valg i ulige år.
Bestyrelsen konstituerer sig selv.
Generalforsamlingen vælger for ét år 1 revisor.

§ 8. Bestyrelsen leder foreningen anliggender, træffer beslutninger om anvendelsen af den midler, samt søger for kontingentets opkrævning. Ved stemmelighed er formandens stemme afgørende.

§ 9. Formand og kasserer er tegningsberettigede for foreningen.

§ 10. Ændringer i disse vedtægter kan kun foretages på generalforsamlingen og dog kun med 2/3 af de fremmødte. Skriftlig afstemning skal finde sted, når der fremsættes begæring herom.

§ 11. Foreningens opløsning kan kun besluttes på en ordinær generalforsamling, hvor 2/3 af de fremmødte stemmer herfor. Udgør dette flertal ikke mindst halvdelen af medlemmerne, indkaldes til en ny generalforsamling, hvor beslutningen træffes med almindeligt flertal.
Den nye generalforsamling kan tidligst afholdes 14 dage efter den første. Hvis opløsning sker, tilfalder foreningens midler Middelfart Musikskole til anvendelse jf. § 2.
Således vedtaget på generalforsamlingen den 27.11.2018

Som dirigent:
Søren Mikkelsen
I bestyrelsen:
Kirsten Svenningsen
Susanne Lund
Heidi Dorrow
Lene Bang
Søren Mikkelsen
Laila Twistmann
Morten Andersen
Godkendt rettelser 27 november

Vedtægter med underskrifter fra 27.11.2018 forefindes på Middelfart Musikskole.